voor·an·de·ren geeft adviezen aan (onderwijs) instellingen na oriënterende gesprekken op (top-) managementniveau, organisatorisch managementniveau en operationeel managementniveau.
Schriftelijke adviezen komen op interactieve manier tot stand.
Adviezen ontstaan als er:
-
spontane (onderwijskundige) innovaties begeleid moeten worden
-
behoefte is aan een ‘externe blik’
-
reorganisatie ‘onoverkomelijk’ is
-
nieuwe (opleidingskundige) concepten worden ingevoerd
-
‘didactische leerbehoeftes’ ontstaan binnen een team
-
accreditaties of onderwijsinspecties plaatsvinden
-
kwaliteitsborging beoogd wordt
-
positieve initiatieven van medewerkers / docenten zijn opgemerkt
-
de werkbelasting (van docenten) als hoog wordt ervaren
-
in teams niet wordt samengewerkt
-
verantwoordelijkheden ontlopen worden door personeelsleden
-
(onderwijs) middelen niet goed zijn samengesteld
-
studiehandleidingen van studenten worden losgelaten
-
teamvergaderingen inefficiënt verlopen
-
(opleiding) managers niet kunnen faciliteren